Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 7 maj 2011

Äntligen!

Nu har vi väntat färdigt! Nu har alla fantastiska grejer hänt!

Tidigt i morse blev jag väckt av telefonen. Lite förvarning som ganska snabbt blev på riktigt och då var det bara att ge sig av.

När jag, efter en liten stund, var tillbaka hemma med en liten gäst, så sysselsatte vi oss med bus och lek.

Frida fixade att blåsa i partytutan alldeles galant!

Kramades en hel del, gjorde vi också, speciellt

när mormorn

och morfarn kom.

Kl 15 åkte vi hem till Ninna, Henrik och Frida, för nu var det dags för en av dagens stora händelser!


Fridas 2-års kalas!

Spänd förväntan!

Visst ser de goda ut! Ninna var uppe mitt i natten och förberedde dem inför kalaset.

Vi fikade och sjöng "Ja må hon leva!" flera gånger.

Lite lek hanns också med!

Och en massa bus! Detta följdes av en strid ström av paket.

Små paket.

Stora paket.

Och rosa med drakar på...

... som innehöll bilar! Många bilar! Dem lekte barnen med läänge.

Det var ett mysigt kalas, lugnt och städat, trots att det var FF! Föräldrafritt! Fritt från Fridas föräldrar, alltså. De kunde inte vara med på kalaset i dag. De var liksom upptagna. Hade lite annat för sig.

Och det leder ju oss rakt in på det andra, stora, fantastiska vi har väntat på. Det som var lite hemligt! Det här är vad de har pysslat med hela dagen:

Fridas lillasyster! Ninnas och Henriks andra dotter! Mina barns kusin! Barbros och Görans sjunde barnbarn! Min andra systerdotter!

Jag har blivit moster igen nu på kvällen!! :-)
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 kommentarer:

  1. Jippie, hurra och tjohej!
    Vilken fantastisk dag det är när ett nytt litet mirakel kommer till oss!
    Grattis till er alla!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, grattis! Dubbelgrattis! Fyller de år på samma dag nu ? Kram :)

    SvaraRadera
  3. Grattis Frida och grattis lillasyster!
    Har hon fått något namn ännu?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...