Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 3 september 2012

Ont, det gör ont...

I dag är det ingen vidare dag. Det mesta gör ont. Värker i huvudet så det känns som det ska sprängas när som helst. Knäna knäpper och värker vid vartenda steg, armbågarna värker konstant, för att inte tala om händerna... Blääää säger jag bara!

Nog med gnäll nu, lite trevligheter har vi haft trots allt. Barnen har pärlat. Molly ville att Lisa skulle göra en delfin, eller nej, en blomma, fast hon måste har pärlorna i en röd skål men hon ska göra en fjäril och pärlorna måste hällas tillbaka i stora burken, fast de ska ligga i en grön skål, för Theo gillar grönt men varför är inte delfinen färdig än... Tillslut blev det dock en fin delfin. En rosa! En fjäril gjorde Theo och Molly fick till en blomma på egen hand.

Under tiden fixade jag med det här, ugnsbakad falukorv. Snabbt och enkelt gillar vi idag! I morgon MÅSTE jag få ordning på Labbe födelsedagspresent men alla bra idéer är som bortblåsta! I vanliga fall brukar jag ha ordnat hans present redan i mitten av augusti, innan alla skolor och aktiviteter kör igång, för sedan är det så himla svårt att hinna med men nu står jag här utan vare sig present eller ens den ringaste idé om vad jag ska köpa... Någon som har lust att hjälpa mig? Är lite smått desperat, som ni kanske förstår. Alla tips och idéer mottages tacksamt!

3 kommentarer:

  1. Så fin delfinen blev! Det där med presenter är himla svårt... Återkommer om jag kommer på något! Kram

    SvaraRadera
  2. Att pärla är jättekul.
    Och vilken fin defin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ingen bra dag förstår jag.... Hoppas du vaknar & känner dig pigg imorgon :-)

    Är det en upplevelse present eller en sak? Vad fyller han?
    Kanske en weekend på tumanhand.....

    Hoppas du kan komma på ngt?
    Ha en godnatt!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...