Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 25 september 2012

Tur att jag har en så himla bra chef!

För i dag har jag inte fått mycket vettigt gjort alls på jobbet. Jag fick nämligen gå och lägga mig i soffan med ett varm filt över mig. Jag var så trött och frös som en hund...

Jag sov fram till det var dags att åka och hämta barnen på skolan...

Väl hemma skulle det fixas middag...


Theo har kommit igång på allvar med engelskan i skolan nu och tycker det är så kul att lära sig nya ord. Detta smittar självklart av sig på lillasyster som, med assistans av pappan har lärt sig säga; I love you! I dag jobbade de vidare och gick på "my name is..." Det gick väldigt snabbt att lära sig att säga my name is Molly men när det kom till översättningen körde det ihop sig lite. Det betyder "jag heter Molly" förklarar pappan. "Nä, jag heter Molly, blir svaret. Om och om igen... Tokfia!

2 kommentarer:

  1. Minns när barnen var små & sonen precis börjat med engelska & vi förhörde glosläxan här hemma, han gick väl i åk4. Dottern satt på golvet & ritade medan sonen kämpade för att få det rätt.... När vi var klara säger dottern 2½år yngre än sin bror. Nu är det MIN tur.... & så rabblade hon glosorna som ett flytande vatten...

    Vad gott med pizza.
    Imorgon tycker jag att chefen ska låta dig stanna hemma :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är klart att det är hon som heter Molly, inte han, skratt. Uppenbart jö, hihihi. Kram och krya på dig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...