Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 12 november 2012

Att pyssla är kul!

När barnen börja pigga på sig är det tur att man har lite pyssel på lut. Theo fick massa kul grejer av Adam när han fyllde år och dessutom har vi länge varit med i pysselklubben.

Sedan bor vi ju på landet med allt pysselmaterial som finns där. Pinnar, kottar, kastanjer och stenar är ju utmärkta att pyssla med!

Ludvig kunde på nåder (hehe, inte då) tänka sig att vara med och pyssla. Någon var ju tvungen att hjälpa småsyskonen med saxar och klister.

Här är en del av resultatet. Det är... eh... ja... men visst är de fina! Mollys är den vänstra och den högra är Theos.

I övrigt har vi tittat på film, Pocoyo och Alice i Underlandet. En lugn och mysig dag har det varit.

Jag fick en present av Labbe när han kom hem. Två stycken superbra skalare! Jag har fått en sådan innan och med dessa kan till och med jag skala! De är supervassa, så det känns som att hyvla smör när man skalar en morot.
Nu ska barnen i säng. Förhoppningsvis kommer de iväg till skolan i morgon. Theo vill ju inte missa skolsimningen för allt smör i Småland! Hur det blir med mig får vi se, jag har inte haft någon vidare bra dag i dag, ont överallt och trött, trött, trött och som grädde på moset är jag vrålförkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...