Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 30 december 2012

Födelsedagar och trist slut på det här året...

Vi firar ju dubbelfödelsedag i vår familj i dag!

Dels fyller min morfar 89 år i dag!!

Tyvärr har han haft en hel del problem med hjärtat det sista och ligger sedan ett par dagar på sjukhus och mår inte så bra alls. Det är riktigt jobbigt, särskilt som jag har blivit så sjuk och inte vågar hälsa på honom. Det är samma sak för mamma, både hon och pappa är dåliga.

Där kommer vi in på det andra födelsedagsbarnet, pappa fyller 64 år i dag och ligger nedbäddad med hög feber och hosta.

Tyvärr är det ännu fler i vår närhet som har drabbats av svår sjukdom. Min fina, underbara, roliga svägerska Bella, fick strax innan jul reda på att krånglet med bröstet inte var något som berodde på amningen, det var bröstcancer! Ena lymfkörteln har svullnat upp och i fredags fick hon sin första omgång av cytostatika. Just nu mår hon dock förhållandevis bra och svullnaden på halsen har minskat!

Det är lite svårt att hålla humöret uppe just nu. Det är tur att Adam har varit här några dagar och livat upp stämningen. Han skulle ju åkt med oss upp till Lidköping i morgon, där tanken var att vi skulle fira nyår men det blir ju inget med det nu. Peter fick komma ned och hämta hem honom i dag istället, vilket inte mottogs med speciellt blida ögon av barnen. Peter fick inte ett jättevarmt mottagande, kan man ju lugnt säga.

Själv har jag halvsovit mig igenom hela dagen, bara vaknat korta stunder.

Slötittat på TV utan att riktigt fatta vad det är jag kollar på och just Jamie Olivers program brukar jag sitta som klistrad vid.

Labbe kom hem med de här till mig, i en liten paus bland alla jourjobb som naturligtvis strömmar in en dag som denna.

Han hann dock med att pressa en hel kanna med grape- och apelsinjuice innan han fick åka igen.

Nu är det dags för mig att sova och hoppas på att morgondagen känns lite ljusare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...