Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 19 december 2012

I dag blev det julbordslunch

Vi hade tänkt ta oss till IKEAs julbord i år igen, det var ju en väldigt positiv upplevelse när vi var där förra året men i dag körde de inte igång förrän klockan 15 och det är ju i senaste laget för lunch. Särskilt som jag slutar vid just det klocklslaget. Då fick vi höra att restaurangen i huset, JPES, serverade julbord just i dag, så då knatade vi dit upp hela gänget.

Mycket gott fanns det på det julbordet, rödkål, köttbullar, prinskorv, skinka, flera olika sillsorter och laxar mm, mm. Lite julmust på det och mättnaden lade sig tungt i magen. Kan ju lugnt säga att jag inte var särskilt hungrig när vi skulle äta middag.

Theo har ju varit sjuk sedan i torsdags och igår var vi förbi verkstan en stund. Då skulle han passa på att göra lite matteläxa. Jag höll på och stuvade om i bilarna och under tiden försvann han. Jag trodde att han hade smitit iväg till Playstationet som vi har på verkstan för att spela istället för att gör läxorna men helt plötsligt hör jag honom uppifrån. Då har han klättrat upp på en hög stapel med lastpallar och där sitter han i godan ro och gör sina läxor ordentligt.

I går kväll körde Labbe hem granen som jag hade valt ut och i dag plockade jag in den i garaget för att den skulle få vänja sig vid lite högre temperaturer. I garaget har vi 16 grader året runt. Jag brukar säga att jag har ett perfekt skafferi där.

Här på kvällen, har vi haft lite pysselstuga eller terapiarbete, hur man nu ser det. Theo har en liten leksak som han har köpt på Tger i Frederikshavn. Det är två plattor med massa spikar genom, där man kan göra roliga mönster när man trycker något emot spikarna. Nu hade ett par av spikarna blivit lite böjda och fastnade hela tiden, så Labbe skulle räta ut dem. Han skruvar isär plattorna, rätar ut spikarna med en tång och när han ska sätta ihop dem igen så lossar allt. Cirka 530 små spikar ramlar ut. Spikar som ska stickas genom lika många små hål i två plattor. Det har vi sysselsatt oss med här under kvällen. Vi är himla duktiga på att samarbeta...

Ludvig är på pingistävling igen. Han gick ju vidare från i måndags men jag har inte hört från honom hur det går i kväll. Vi håller tummarna för en liten pokal kanske.

Nu ska vi sova, för i morgon är det skolavslutning på Casa och Theo ska vara med på julspelet i kyrkan och måste vara på plats i skolan redan klockan 07.30. Så det blir en tidig morgon i morgon men sedan har vi jullov!

2 kommentarer:

  1. Härligt med julbord och spikar ;)
    Tack för din fina öppna kommenter på min blogg. Uppskattas mycket!!!
    Kram Maria (pastorsfrun)

    SvaraRadera
  2. Vad gott med julmat det är som godast före jul och på julafton :-)
    Vilket perfekt läxställe :-)

    Hoppas det gick bra för Ludvig :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...