Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 8 januari 2013

Doktor Rolf och vändning.

Tänk att det finns doktorer som faktiskt lyssnar och tar till sig det man säger! En sådan träffade vi idag på Olskrokens Vårdcentral. Det var vårt första besök där, Molly har ju bytt vårdcentral för att dels följa med sin BVC-sköterska och dels sin astmaläkare, när de bytte. Kan ju lugnt säga att hittills har vi varit väldigt nöjda med det beslutet.

Öronen såg fina ut, lite buktande men inte röda och inflammerade. Luftrören lät förhållandevis bra också men vi kunde öka på Flutiden lite extra just nu.

Det kändes som man fick ett väldigt fint bemötande när vi var där och han vände sig även direkt till Molly när han undersökte henne och förklarade noga vad han gjorde.

Barnen behöver vila ordentligt några dagar innan de går tillbaka till skolan och jag fick läkarens direktnummer om det skulle tillstöta något. Det känns riktigt tryggt.

Efter vårdcentralen åkte vi och handlade, apelsiner, grape, ginseng och annat nyttigt. Nu ska vi bli friska ordentligt!

När vi kom hem och hade ätit lunch, plockade Theo fram julklappen han fick av Frida och Sofia, en spargris som skall målas.

Molly ville ju också måla något, så numera är en av våra vita skålar väldigt färgglad. Mycket finare, tycker jag!

Vi har fått glada nyheter från Trollhättan! Bella har fått komma hem igen! Äntligen! Nu hoppas vi att hon inte råkar ut för något mer sådant här, det räcker ju gott och väl med bröstcancern.

Morfar får inte komma hem riktigt än men han blir förflyttad från KSS i Skövde till Mariestads sjukhus, så nu kan mormor lättare hälsa på honom. Där på sjukhuset jobbade ju jag på somrarna i början på 90-talet.

Kan det vara så att det faktiskt vänder nu? Jag hoppas verkligen det!

4 kommentarer:

  1. Skönt att träffa en så bra läkare :)

    Men vilken pärs ni åkte på!! Känner med er och med allt runt ikring er. Cancer är en riktig skitsjukdom och skrämmer skiten ur mig. Hoppas att cellgifterna ger ett önskat resultat och att din morfar får komma hem igen. Massor av kramar, Milla

    SvaraRadera
  2. Det låter som det vänder :-)
    SKÖNT!!! håller tummarna att det är så :-)

    Min blogg kommer bli privat. Hoppas du vill fortsätta läsa den. Maila mig isf på mermickis@gmail.com

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det går på rätt håll!
    Håller tummarna för att ni snart blir bra.

    Ha en mysig onsdag
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst igen lite på din blogg; oj så mycket som hänt er!
    Hoppas att allt elände vänder nu.

    Krya-på-kram från mej.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...