Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 16 januari 2013

En bra dag!

Nu är allt klart! Från och med måndag går den här killen i åttan igen!

Han har tagit det här beslutet själv, eftersom han känner att hans betyg inte kommer räcka till för att komma in på den utbildningen han vill och att hans kunskaper inte riktigt når upp till de krav som ställs. Nu får han ett år extra på sig att nå upp till sitt mål och både han, personalen på skolan och vi är helnöjda med detta beslut! Även hans nya klasskamrater tar emot honom med öppna armar!

Sedan har jag fått reda på något som gjorde mig överlycklig i dag! Jag kan tyvärr inte berätta mer just nu men jag måste få lätta på trycket lite bara och tids nog kommer jag tala om vad det är! Det kändes så fantastiskt att få lite trevliga nyheter just nu, det har ju varit ganska mycket elände runt oss ett tag nu. Lycklig!

I kväll blev det, till barnens stora lycka, hamburgare till middag. Även vi vuxna tycker att det är gott med hamburgare, om de bara tillagas på riktigt. Inte några slabbiga flotthögar från Gyllene Måsen utan riktiga hamburgare. Med stekt lök, ost, inlagd gurka, sallad och en skvätt ketchup! Mmmmm...

Två trötta troll och en ännu tröttare tonåring(!) sover nu gott och jag misstänker starkt att två vuxna snart följer deras exempel. Kanske vi orkar med några minuter framför TVn först men jag är absolut inte säker...

3 kommentarer:

  1. Vet du det jag vet? Om det är det så visst är det fantastiskt, precis sånt som behövs nu, eller hur!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa!!!! Jag vet det du vet! Och jag vet när! ;-) Detta kommer ju när det verkligen behövs som mest! :-D

      Radera
  2. Så fin din blogg har blivit!!
    Grattis till sonen, vad härligt för både honom och för er.
    Och grattis till lite positiva nyheter :-)

    Kram K

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...