Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 29 mars 2013

Bovall!

Som barnen har längtat efter den här helgen! Äntligen skulle vi åka till farmor och Reine i Bovallstrand! Då kan man ju inte slösa bort halva dagen med att sova heller. 05.30 tyckte de att det var morgon...

Efter en (alltför) tidig frukost körde Madicken på Junibacken igång på TV och barnen varvade ned lite grand. Själv utnyttjade jag filmen till att slumra lite.

Till slut kom vi i alla fall iväg och tog vägen om verkstan för att hämta upp en våningssäng som barnen ska ha i Bovall. Theo hjälpte Labbe att lyfta in sängarna i servicebilen! Han är otroligt stark vår lillplutt!

Varje besök i Bovall inleds med ett stopp vid Badholmarna. Bara stå där, andas och njuta!

Det finns mycket spännande att kolla på också, barnen är lika fascinerade varje gång vi går upp till minan. När vi hade hälsat på hav och mina, åkte vi upp till farmorn och Reine. Och Zingo också förstås!

Där vankades det god lunch! Molly åt massor men Theo ville inte alls äta, trots köttbullar och andra favoriter. Han hade ont i pannan...

39.7...

Han mår riktigt, riktigt dåligt just nu. Orkade inte ens titta på Let's Dance, som han hade sett fram emot så länge! Marianne lugnade honom genom att spela in det, så att han kan se det i morgon.

Nu hoppas vi att den här trollungen och vi andra klarar oss. Nu räcker det med sjukdom för resten av det här årtiondet!!!

Labbe och Reine bar upp och installerade våningssängen i ett av rummen på övervåningen. Molly "hjälpte" till och bubblade hela tiden tills hennes pappa pekar på underslafen och säger till henne att här ska du sova, Molly. Hon blev knäpptyst och gick ned till mig. Jag märkte att det var något som var tokigt men först ville hon inte säga vad det var. Vi pratade om lite allt möjligt och kom till slut in på våningssängen. Ska du sova däruppe i våningssängen i natt nu då, frågar jag? Nää, svarar hon. Men stora barn sover ju i sina egna sängar. Är inte du en stor tjej? Neeej!

Vi pysslar vidare men efter ett tag kommer Molly gråtande till mig och säger att hon vill åka hem! Varför, frågar jag? För jag behöver sova med dig!!

Så nu nattar jag ett lyckligt litet troll! I vår säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...