Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 24 april 2013

Å regnet det bara öser ned och en favorit i repris!

När vi klev upp i morse sken solen. Någon gång under dagen gick den och la sig, för nu är det värsta höststormen ute, med det, för Göteborg, typiska regnet underifrån.. Hoppas verkligen att det blir bättre väder på lördag, när Molly och hennes kompisar ska ha sitt 4-årskalas.

Det har varit en händelserik dag. Mycket har blivit fixat, både jobbgrejer och väldigt roliga privatgrejer! Vi har mycket kul att se fram emot! Först ut är ju, som sagt, Mollys kalas, som hon ska ha ihop med sina kompisar. Alla födelsedagsbarns föräldrar hjälps åt att fixa allt och idag har jag ordnat två flak med festisar. På fredag ska en smarrig kyckling- och pastasallad förberedas och bröd bakas. I morgon ska jag försöka hinna köpa presenter också.

I kväll har Ludvigs klass filmgala, där de visar de filmer de har gjort under det här läsåret. Tyvärr låg det lite för sent för att våra småtroll skulle orka med att gå men Ludvig beställde kopior på filmerna till oss. Jag har ju sett några sådana här verk tidigare och de brukar vara av väldigt bra kvalitet, så vi ser väldigt fram emot att få se dem.

Här hemma blev det fläskpannkaka till middag och därefter badade halva familjen. Praktiskt och ekonomiskt med ett stort badkar, alla kan bada samtidigt!

Just nu sitter jag inne hos Molly för nattningen och under tiden försöker Theo få Labbe att förstå det fantastiska med Minecraft. Går väl sådär, tror jag...

Som avslut på den här dagen, kör vi en favorit i repris; Det är gott med giiiis!
Titta på Det är gott med gris! ;-) på YouTube

3 kommentarer:

  1. Griiiis gott :-)

    Låter som ni har roligheter att se fram emot & det kan man väl behöva när man har höstväder utanför dörren :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, minecraft... Det har min son också hittat och jag gör allt jag kan för att få honom att göra annat ;-)

    SvaraRadera
  3. Utöver vädret så låter det som ni har massor av mys och skojigheter omkring er. Hoppas vädret visar sig från sin bästa sida när det blir dax för kalaset :) Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...