Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 4 april 2013

Alla fåglar kommit re'n

Molly leker ute i trädgården när det helt plötsligt börjar väsnas något enormt uppe i himlen. Hon tvärstannar, tittar upp och utbrister; "mamma, där flyger ett L och låter massor!

Dessa fåglar (som jag för övrigt inte har en aning om vad de var för några, faunistikkursen var nog den tråkigaste kursen jag har läst, enbart slagen av växtmorfologikursen...) var det enda vita som har funnits på den blå himlen i dag. Solen har gjort sitt bästa för att mota bort vintern och kylan.

Detta har jag gjort i dag!

Jag har jobbat stenhårt. Man får kämpa ordentligt för att få lite färg på dessa.

Även barnen har njutit av sol och värme. När vi skulle äta lunch ville de ha picnic och så fick det bli. Gräsmattan var dock för blöt, så det fick bli på altanen. Himla mysigt!

De har plockat ut alla uteleksaker från garaget. Theo ville helt plocka upp poolen och alla badgrejer också men jag lyckades övertala honom att vänta några veckor till i alla fall...

Man blir trött av solen. Molly slocknade direkt efter maten, sittandes i soffan.

I morgon ska det bli premiärbesök för i år, i Slottsskogen! Picnic, sälar och Plikta! Kan inte bli så mycket mer vår än så!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni haft :-)

    Hoppas på sol och värme i Slottsskogen :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...