Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 8 april 2013

Systerkärlek och simborgarmärke.

Jag och Molly åkte ut till Lerum efter att vi hade lämnat Theo. Molly visste inte alls vad vi skulle göra.

Gissa om hon blev lycklig när vi mötte upp med Lisa på stationen! Lisa, min Lisa, bubblade hon!

Vi promenerade runt och pratade massor och kikade i affärer. Molly höll hela tiden Lisa i handen.

Efter en stund blev vi hungriga och det sammanföll turligt nog med att lunchen körde igång på restaurangerna i Lerum. Valet föll på Mikado, som serverar en härlig buffé med både sushi och varmrätter. Jag var ju inte helt sugen på sushi efter lördagens frosseri.

Sedan lämnade vi tillbaka Lisa till Alingsåspendeln och åkte tillbaka till Casa för att plocka upp Theo och åka ut till Lerum igen. Måndag är ju simskoledag.

Molly fick, till sin enorma förtvivlan, inte bada i dag på grund av örat och hon var verkligen tjurig när vi kom dit. Det stod ju klädsim på schemat i dag och det är en favoritdag för lilltrollet.

Det blev mer tid för Theo i vattnet, när han inte behövde sitta på kanten och vänta under Mollys lektion. Det, i kombination med väldigt få besökare i badet, gjorde att han kunde försöka sig på ett tredje simborgarmärke.

Så nu kan han komplettera sin samling med 2013 års oreangea märke!

Denna bedrift måste ju firas ordentligt! Mjukglass i stora lass till simmaren!

Hon, den lilla sötsura, fick självklart också glass. Chokladglass!

Betydligt mindre gott smakar penicillinet, som hon ska ta två gånger om dagen. Ryyyyys!

Nu har småtrollen somnat, tonårstrollet är ute och promenerar med det fyrbenta trollet och jag sitter i soffan och slötittar på TV. Precis vad jag orkar med just nu.

3 kommentarer:

  1. Ja kan du fatta att penicillin till barn smakar så fruktansvärt illa :-(
    Jag minns att kåvepenin fanns i choklad & jordgubbssmak. Har du smakat.. Det har jag & det är RIKTIGT vidrigt.. Jag tycker Molly är duktig som tar det... Redan när mina barn var små bad jag om tabletter. De går att mosa i sylt osv. Mina barn lärde sig tidigt att svälja små tabletter för att slippa smaken av kåvepenin....

    Vilken mysig dag ni fick tillsammans med Lisa :-)

    Vad redig han är på att simma Theo :-)

    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken mysig tjejdag det blev och vad roligt för Molly att helt oväntat få träffa Lisa. Kul med små överraskningar så där :) Härligt med ytterligare ett Simborgarmärke. Han är duktig som simmar så långt. Ha det gott, kram Milla

    SvaraRadera
  3. ja usch för medicin :( men kul med storasysterbesök!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...