Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 29 april 2013

Utvecklingssamtal och avslutning på simskolan.

Theo var lite febrig i dag, så han och jag har var hemma och myst i soffan på förmiddagen. Efter lunch åkte vi till skolan, jag skulle på utvecklingssamtal med Molly. Theo valde att sitta kvar i bilen med sin iPod som sällskap.

En nyfiken, omtänksam, glad och aningens försiktig liten tjej har vi, som äääälskar sin skola, sina kompisar och sina fröknar! Utvecklingen går i ett rasande tempo, nyss var hon min lilla bäbis och nu övar hon bokstäver...

Jag skulle tagit med uv-kameran till simskolan i dag, det var ju sista lektionen som jag fick vara med och simma med Molly men tyvärr gick vår kamera, som passar i uv-huset, sönder i lördags. Det allra värsta är att just denna modellen inte tillverkas längre, så jag får lämna in kameran och se om det går att laga, annars får jag börja söka på begagnatmarknaden.

Molly var en ängel på lektionen, hon var verkligen superduktig och simmade varv efter varv alldeles på egen hand. "Mamma, nu är jag jätteduktig för det är sista gången som du är med!" Hmm, så det var där skon klämde, jag var i vägen för henne, eller?

Lite glass och en liten gullig rosa badanka var avslutningspresenten och Molly var väldigt nöjd med detta!

Theo var inte med och simmade i dag men han var med på avslutningen ändå, eftersom han ändå var på plats. Glass och en grön, klibbig klätterbläckfisk var hans avslutningspresent, vilket han var toppennöjd med.

2 kommentarer:

  1. Ja, det går fort med de små.. Så synd på kameran, hoppas du hittar en bra ersättare! Kram

    SvaraRadera
  2. Synd att kameran pajat... Hoppas den går att fixa...
    Ibland kan det vara lättare att vara duktig när mamma INTE är med ;-)

    Roligt med så fint omdöme från skolan :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...