Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 22 april 2013

Vem är detta nu då och sista simskolelektionen för den här terminen!

När vi åker till skolan lyssnar vi alltid på Morrongänget  i bilen. De har ofta några återkommande programpunkter och just nu har våra småtroll fastnat för en där det är någon känd person som ringer in till programmet och så ska programledarna gissa vem det är. Theo tycker hela programpunkten är spännande men Molly föredrar signaturmelodin...
Titta på Vem är detta nu, ja vem är detta nu... på YouTube
Det var ett lite vemodigt besök på Vattenpalatset i dag. Det var sista riktiga simskolelektionen för den här terminen, nästa vecka är det avslutning och då brukar det vara lite mer lek och så fikar man halva lektionen. Det var också sista lektionen som jag var med något av mina barn i vattnet. Molly ska simma utan förälder nästa termin. Oerhört bra och nyttigt för henne men minst lika trist för mig.

Ludvig har kommit hem från sin pappa i dag och tagit med sig en rejäl öroninflammation och en ask Kåvepenin. Han var inte alltför kaxig i dag när jag mötte honom i skolan! Japp, i skolan. Vi, i det här hemmet har inte riktigt samma syn på vad som räknas som sjukdom och giltig frånvaro, som vissa andra har...

Nu försöker jag natta en liten tjej som fick luftrörsvidgande medicin lite för sent på kvällen. Hon blir liksom lite stissig av den och studsar nu upp och ned i sängen och pratar oavbrutet. Vi försöker undvika att ge den för sent men ibland så blir man så illa tvungen.

Labbe har jourfri vecka nu men det blir ändå långa dagar för honom, det är som allra mest att göra på verkstan just nu. Kanske till och med Toyotan kan få bli sommarstajlad den här veckan?

Just ja, höll på att glömma helt. Äldste sonen har ju redan blivit sommarstajlad, precis som äldsta dottern!

4 kommentarer:

  1. Men va söt hon är! Hoppas Ludvig kryar på sig snabbare än snabbt! kram!

    SvaraRadera
  2. Vad coola storasyster och storebror är i sina nya frisyrer :-)

    Väldigt konstigt att inte få vara sjuk när man bevisligen ÄR sjuk... Men alla känner kanske inte samma empati...

    Tråkigt att simskolan är slut för en stund... Men snart kan vi förhoppningsvis bada i havet :-)

    Ha en god natt ❤

    SvaraRadera
  3. Oj vad lika de är, speciellt nu när frisyren påminner!
    Hoppas han kryar på sig snabbt och så länge han inte smittar så kommer inte jag skälla på er iaf. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Och med ditt meddelande till mig förstår jag att jag helt feltolkat det du skrivit om när man får vara sjuk och stanna hemme eller inte. Tänkte väl att jag känner dig lite bättre än så, klart att DU inte skickar iväg sjuka barn till skolan! Pyssla om honom nu och hoppas han redan mår bättre. Kram kram <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...