Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 27 maj 2013

En lång resa hem

Efter många om och men fick vi lämna in vårt bagage och komma in bakom säkerhetskontrollen, där alla restauranger finns på Malagas flygplats, utanför finns bara caféer men vi ville ha "riktig" mat... Klockan 23 (!) fick vi lämna in bagaget och klockan 23 stängde nästan alla butiker och restauranger...

Bara caféer höll öppet längre...

Nåväl, en kall varm baguett och en massa cola fick vi i oss innan planet gick. På planet serverades en smörgås...

Vi var ganska sega när vi väl satt oss tillrätta och Molly somnade innan vi ens börjat åka och vaknade inte förrän i Helsingfors. Även Theo och Ludvig snusade gott större delen av resan.

Mellanlandningen i Helsingfors gick jättesmidigt och vi var snart uppe i luften igen och kunde fortsätta slumra lite. Barnen sov gott hela resan och jag lyckades somna sista halvtimmen och sov igenom landningen!

Allt bagage kom med hem och vi kunde sätta oss i bilen och åka hemåt. Just när man kommer hem från resor är det extra gott att bo så nära flygplatsen. Det tar bara en kvart att komma hem!

Väl hemma försökte vi sova lite. Labbe och Ludvig somnade men barnen och jag kunde inte somna. Jag satte på en film till barnen, så de i alla fall tog det lugnt ett tag och själv började jag packa upp och köra igång lite tvättmaskiner, så nu är allt uppackat och tvättat. Skönt att ha det gjort.

Efter några timmars sömn åkte Labbe och jobbade, nu är vardagen igång igen.

Jag passade på att fylla på förråden. Innan vi åkte, beställde jag mat och annat från www.mat.se och valde att få detta levererat i dag på eftermiddagen. Så smidigt! Nu har vi bröd, frukt, grönsaker, mjölk och allt annat vi behöver i veckan utan att behöva tillbringa timmar i affären! Det hade jag aldrig orkat i dag!

Istället packade jag upp kassarna snabbt, som jag fick inburna i hallen och ägnade mig sedan åt detta!

Jag behövde inte ens laga mat i dag, Labbe köpte med Kinamat i dag!

Barnen har varit ute och lekt hela eftermiddagen och sover nu riktigt gott. I morgon blir det skola!

Nu ska jag lägga mig och soooova!!!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...