Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 18 maj 2013

Hög feber igen...

Molly vaknade nästan feberfri i morse, pigg och glad. Men efter lunch steg febern snabbt och landade på dryga 40 grader igen. Dessutom visade det sig ( Hon vågade inte berätta, jag råkade komma åt magen och hon gnydde till. Efter förra omgången är hon livrädd för att hamna på sjukhus igen) att hon hade ont i magen igen, högersidan igen...

Jag ringde 1177 för att rådgöra men de tyckte att vi kunde avvakta till i morgon om hon inte blev sämre innan dess. Har hon lika hög feber i morgon och fortfarande ont så får vi åka direkt till barnakuten på Östra.

I övrigt har det varit en mysig och mycket varm dag. Pannkakslunch för barnen på altanen. Lite varmt, till och med för mig, vi måste få ut parasollet snart.

Theo och Zingo busade på gräsmattan och Molly satte sig på första parkett och hade hur kul som helst åt storebror och myshunden.

Efter en stund orkade hon inte mer, utan gick in och la sig i min säng och somnade. Hon sov som en liten gris i två timmar. När hon vaknade ville hon duscha och därefter fick hon lite alvedon och kvicknade till efter en stund. Labbe kom hem med kinamat och Molly åt lite ris och några kycklingbitar.

Efter maten låg hon och myste en lång stund med Zingo innan hon var trött och ville gå och lägga sig.

Theo har, för stunden, tröttnat på sina julskivor och somnade ikväll till Mozarts Trollflöjten. Theo har gjort en liten grej ikväll men jag väntar nog till i morgon med att berätta vad det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...