Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 21 maj 2013

Marbella, dag 1. Återhämtning.

Det var ju en, minst sagt, tuff natt, så de som kunde fick sova tills de vaknade. Jag vaknade först, på tok för tidigt och strax därefter vaknade även Molly.

Vi bestämde oss för att ta en promenad för att se om det fanns någon mataffär här i närheten men vi hittade ingen. En skön promenad i otroligt vackra omgivningar fick vi i alla fall.

Molly älskar de rosa, fina blommorna, precis som hennes mamma gör! Bouganvillea påminner mig alltid om huset på Avenida La Leala 15 i Benalmadena, där farfar bodde. Längs hela huset gick en pelargång som var alldeles översållad med dessa vackra blommor!

När vi hade promenerat i 1 1/2 timme, ringde telefonen. Det var Labbe som hade sett lappen, där jag skrivit att vi var ute på affärsjakt. Han föreslog att vi skulle åka ned till Marbella och handla där. Vi hittade Mercadona inte alls långt bort och gjorde en riktig storhandling.

När vi kom hem hade killarna vaknat och vi gjorde ägg och bacon! Alla var verkligen vrålhungriga, hela eftermiddagen igår blev ju lite fel, både med sömn och mat.

Labbe och barnen har varit nere ute och inspekterat poolen. Den fick godkänt av grabbarna som vågade bada. Molly och Labbe avstod i dag, även om Molly ångrade sig sedan. Fast hon får vänta tills imorgon.

Medans de var vid poolen, så låg jag i solstolen på altanen och lyssnade på ljudbok, åt chips och drack en Red Bull. Ibland bara man måste...

Sedan fixade jag middag, kyckling, sallad och pommes frites. Lite goda puddingar blev det till efterrätt.

Mitt i matlagningen kom jag på att vi glömde handla vinäger men nu hade vi fått reda på vart det låg en liten närbutik, så jag och barnen tog en promenad dit. Molly och jag hade gått förbi där på morgonen men eftersom den inte syntes från vägen.

Nu nattas det för glatta livet, så ser vi fram emot en piggare dag i morgon!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni kommer få det.. Vädret kommer säkert att bli fint :-)
    Har ni hyrt ett eget hus med pool?

    Bouganvila är så vacker..

    Ha en underbar semester & njut lite åt mig oxå :-)

    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...