Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 22 maj 2013

Marbella, dag 2, sol och bad!

Får börja med en liten uppdatering från gårdagen först.

Labbe låg inne hos Theo och pratade lite innan Theo skulle sova. Då åker ena framtanden ut! Precis då kommer jag ut från att ha nattat Molly och möts av en glädjestrålande kille! Och Theo var nästan lika glad han också!  ;-)

Tanden lades, som brukligt är, i ett glas med vatten och på morgonen låg en peng däri. Eftersom vi är i Spanien just nu, så var det självklart en spansk tandfé här i natt och la en spansk peng i glaset! Så nu är Theo en tand fattigare och två euro rikare!

I dag strålade solen från en klarblå himmel och det var varmt och skönt redan tidigt på morgonen.

Det blev en dag vid poolen. Lite kallt i vattnet men hade man väl kommit i så var det inga problem alls. Till och med Labbe kom i efter viss tvekan!

Killarna var i nästan hela tiden, de pausade bara lite då och då för att torka men strax blev de för varma och plumsade i igen.

Molly och Theo hjälpte sin pappa att inte bränna sig i solen. De är så omtänksamma, våra barn!

Mitt i allt badande, ringde Labbes telefon. Det var ett bud som kom med Mollys borttappade vagn! Jippi!!

Lunchen blev ganska sen för Labbe och barnen åkte och handlade lite. Vi glömde köpa dressing till kycklingsalladen jag gjorde i dag och passade på att handla lite för kommande dagar.

På eftermiddagen var det skönt att ta det lite lugnt framför en film.

Molly tröttnade emellertid snabbt och ville ned till poolen och bada igen. I den ena änden av poolen är det bara 80 centimeter djupt och Molly bottnar. Hon tycker att det är så kul att gå runt på botten, annars simmar hon ju bara där hon inte bottnar, så hon går fram och tillbaka där hela tiden.

När man är i Spanien så måste man äta oliver, tycker jag och småtrollen. Vi fick olivvägraren Labbe att testa, inte en, utan två oliver. Visst ser han ut att älska det!

När vi skulle äta middag nu på kvällen pratade vi om ett stort hus som är till salu på andra sidan dalen och Molly ville se vilket det var och ställer sig upp på stolen som välter. Rakt in i muren med huvudet före, far hon. Jag har nog aldrig blivit så rädd förut. Från min vinkel så såg det verkligen ut som om hon bröt nacken men det var absolut inte någon fara men känslan innan jag tog till mig det...

En rejäl bula i pannan, skrapsår på kinden och ena armbågen får hon dras med ett par dagar men nacken är hel i alla fall! Jag skadade mig i morses också. Jag slog i stortån i ett hörne i sten, så nu har jag ett stort sår längst fram på tån...

Nu nattar jag Molly medan grabbarna är nere och tar ett kvällsdopp.

2 kommentarer:

  1. Ajajajaj lilla Molly ta det försiktigt! Ni verkar njuta och ha det härligt i Spanienlandet :-)

    SvaraRadera
  2. Men så härligt ni har det... Man riktigt ser på Labbe hur kallt det ÄR i poolen & med din beskrivning så ler jag stort ;-)

    Synd att hon ramlade Molly, men vilken TUR att det gick så bra :-)

    Ha det fortsatt härligt på semestern :-)
    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...