Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 9 september 2013

Måndagar är Mollys favoritdagar!

Och tisdagar! Och onsdagar och torsdagar också! Fredagar är ju också en favorit, för att inte tala om lördagar! Och så har vi en storfavorit; söndagar! Hon är verkligen så positiv, alla dagar är bara toppen och hon blir så lycklig när vi berättar vilken dag det är: "åh, det är min favoritdag!"

I dag är det ju då måndagsfavoriten! Och att just måndagar är en favorit, beror på att det är simskola på måndagar. Det är ju det roligaste Molly vet (självklart vid sidan om dans, cykling, studsmattehoppande, pysslande, tv-tittande och allt annat hon tycker är roligast i världen...)

Min kropp är ganska rejält bråkig just nu, så jag kan inte busa med barnen i vattnet som vi brukar men de simmar ju så bra båda två, så det funkar bara jag är i närheten. I dag hade de verkligen hur roligt som helst! De övade dyk från pallen, försökte ramla roligast från flytmattorna och jagade varandra över hela basängen. Sedan försökte de göra baklängesvolter från kanten men det får de nog öva ganska mycket på, blev mest ett baklängeshopp ned i vattnet. Men så roligt de hade! De skrattade så de kiknade!

När Theos simskola körde igång ville Molly åka rutschkana. De har en "vanlig", ganska hög rutschkana som står på kanten och slutar i vattnet och Molly har inte vågat åka den tidigare men nu ville hon prova. Första gången ville hon att jag skulle stå bredvid och hålla henne i handen när hon åkte ned men sedan märkte hon att den inte var så farlig och ville åka själv. Sedan ville hon inte sluta...

När det var dags för Mollys grupp, så parkerade jag mig i en bubbelpool och så fick Theo busa i bassängen precis intill. Både mor och son var väldigt nöjda med det upplägget.

Efteråt passade vi på att värma oss lite mer i bastun, underbart!

Klockan är ganska mycket innan vi kommer hem på måndagar och i dag fick barnen varsin hamburgare för att de skulle komma i säng tidigare men när vi kom hem och gjorde soppa till Ludvig, Labbe och mig så blev de vääldigt hungriga igen.

Nu sover de, mätta och belåtna och jag bör nog göra detsamma snart.

1 kommentar:

  1. Åhhh det bästa jag vet :-)
    Vad härligt att humöret är på topp :-)

    Låter som om ni gjorde det bästa av baddagen så att ni alla 3 var nöjda :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...