Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 18 september 2013

Trötter...

Gråa, regntunga skyar mötte oss när vi vaknade i morse. Regnet vräkte verkligen ned och man hade ingen större lust att ge sig utanför dörren alls. Theo var dessutom genomtrött, mådde inte riktigt bra. Han ville dock inte stanna hemma från skolan så vi kompromissade lite. Jag kom och hämtade honom innan fritidsutflykten till Naturhistoriska, vid 12.30, så det blev en kort dag i skolan. Det hade gått bra i skolan och han hade arbetat på fint men det var nog en lagom dag för honom.

På väg hem, åkte vi förbi Labbe som var ute och bytte lite små däck...

Theo blev överlycklig när han fick hjälpa till lite! Det är inte det lättaste att byta däck på dessa maskiner, tungt och otympligt och näst intill omöjligt att klara på egen hand.

Molly fick också provsitta trucken, lycka!

När kompressorn kördes igång, ville hon inte sitta kvar, hon tycker att den låter på tok för högt när hon inte har sina hörselskydd på sig.

Gissa om Theo blev lycklig när han fick lov att klättra upp i hytten!

Sedan åkte vi hem och packade upp ett oerhört efterlängtat paket som vi hade hämtat upp på posten. Kläderna från me & I!! Det var rena rama julaftonsstämningen här hemma!

Sedan körde jag igång lite tvätt, förberedde maten och så gav vi oss bort till Sinclairs i Mölnlycke och Theos danslektioner. Det är knepigt, det spelar ingen roll hur trött han än är, till dansen finns det alltid energi över! Även Molly gillar Theos dans och idag smög hon innanför dörrarna till danssalen och satt där, tyst som en mus och tjuvkikade på dem. Allra helst hade hon förstås varit med och dansat...

Nu sover trollen och jag ska hänga upp en tvätt och sedan krypa ned under en filt i soffan tillsammans med min värmekudde, jag fryser just nu så jag skakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...