Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 11 oktober 2013

Det blev lite sovmorgon i morse.

Det var riktigt segt att komma upp i morse och allra värst var det nog för husets tonåring. Jag fick nog väcka honom fem gånger innan han kom upp. När jag var uppe fjärde gången tog jag det här kortet på honom och sa att om han inte var uppe och påklädd om tio minuter, så skulle jag lägga upp bilden på Facebook. Alla som känner mig på Facebook vet numera hur det gick!

Vi var faktiskt inte så jättesena när vi väl kom till skolan. Theo och Ludvig kom precis i tid och Molly var bara fem minuter sen! Det var verkligen starkt jobbat av oss!

När jag lämnat av trollen på skolan så tog jag svängen om Maxi och handlade till kalasen i helgen. I morgon har Theo sitt danskalas för kompisarna och då behövs det kalaspåsar till alla gäster, fyllda med godis och lite små presenter. På söndag är det dags för släktkalaset och då vill Theo bjuda på korv med bröd och pastasallad, så det handlade jag i dag också. Efter maten blir det en Franscescotårta, som är beställd från Sussis Sötsaker. Det är hon som gjorde Mollys Lisebergskanintårta när hon fyllde 3 år.

Hon gjorde även Hello Kittytårtan till 4-årskalaset,

så nu ser vi verkligen fram emot denna, hett efterlängtade Franscescotårta!

Barnens faster, Helena, kom ned från Järna i dag och följde med och hämtade dem på skolan. Gissa om de blev lyckliga! Helena följde med ut till Sinclairs, så nu vet hon var Theos andra hem ligger ;-)

Vi passade på att äta lite mellanmål innan dansen och vi satt faktiskt på uteserveringen och åt. Det var helt underbart varmt och skönt. Hade det inte varit för höstfärgerna runt oss, så hade dagen kunnat passera som en sommardag!

Theo hade ju bokat in en extralektion innan sin ordinarie lektion i dag, så det blev ett 2-timmarspass. Molly och Helena passade på att ta med Råttan på en rejäl promenad under tiden. Skönt för en liten hund som fått sitta still i sin hundbur under en flera timmars lång bilfärd.

Väl hemma gjorde vi pizza och efter maten blev det lite födelsedagsfirande. Theo fick en jättefin akvariebok av Helena!

Och av kusin Ludde fick han en iPod!! Lyckan var total! Båda presenterna var klockrena! Theo fick ju en iPod av några vänner till oss för några år sedan men den har blivit riktigt illa medfaren och det är inte mycket som är helt på den. Jag har åkt runt till flera reparatörer men ingen har kunnat laga denna, den var för trasig helt enkelt. Nu visade det sig att kusin Ludde hade en liggande som han inte använde, så han ville ge den till sin lilla kusin! Snälla, goa, fina Ludde! Han har gjort en liten kille alldeles otroligt lycklig i dag!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det nog sängen direkt, det kommer nog krävas en hel del energi och ork i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...