Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 29 oktober 2013

Packande och fikande och lekande

I dag har vi packat väskan nästan klar. Bara det sista att stoppa ned i morgon innan vi åker. Gott att ha det gjort.

Vi har även ställt ut lite leksaker och annat efter stormen som kom av sig. Det blåste ju ungefär en timme och inte värre än de vanliga höststormarna vi har här på västkusten. Himla skönt måste jag säga och skänker en tanke till alla som drabbades hårdare än oss här i Göteborg. Har läst lite bloggar och på Facebook om nedfallna träd och avblåsta tak. Riktigt läskigt och oerhörd tur att ingen kom till skada!

Efter en pyttipannalunch lunch åkte Ludvig till sin pappa och jag och trollen åkte in till stan för att träffa en vän. En fika på Espressohouse med en maffig moccalatte till mig satt väldigt fint. Barnen blev dock snabbt rastlösa, så vi fick försöka komma på något där de kunde rasa av sig lite.

Det fick bli en sväng upp till Näckrosdammen och lekplatsen där. Det var ett lyckokast, barnen hade verkligen så roligt och lekte tillsammans som de välartade barn de är...

Eftermiddagen gick på tok för fort och vips så var det dags att åka hem. Gissa om barnen blev besvikna! Men med lite bus och lek på vägen till bilen så gick det bra det också.

En väldigt trevlig eftermiddag har vi haft och vi gör väldigt gärna om det snart igen!

På vägen hem åkte vi förbi pappan på verkstan för en snabb kram. Man vet ju aldrig om han får jobb på kvällen, så det är bäst att ta tillfället i akt när man är i närheten!

När vi kom hem hade jag en väldigt ansträngande uppgift framför mig! Att bestämma vad vi skulle äta till middag! Puh, tunga uppdrag...

Det blev pizza till oss vuxna medan barnen ville ha sallad...

Linnea kom förbi en snabb sväng för att hämta upp lite mediciner som hon hade kvar i en låda på sitt rum. Gissa om det blev kramkalas! Molly ville aldrig släppa taget!

Nä, nu gäspar jag snart käken ur led. Tror minsann att jag ska gå och knyta mig.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag :-)

    Låter som väldigt nyttiga barn som väljer sallad!? före Pizza??

    hoppas du får sova gott inatt :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...