Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 17 oktober 2013

Theos kalashelg!

Då så, då har jag, äntligen fått in alla bilder och till och med fått ihop collage av bilderna! Och nu har jag även tid över för att få ihop en hyfsat vettig sammanfattning av helgen som gick, det är ju dansträning på gång. Två timmar...

Molly är utrustad med Theos nya iPod och jag med mobilen, så nu kör vi!

Efter en snabb frukost, åkte jag och Molly till Funky Kidz i Mölnlycke på lördagsmorgonen och direkt därifrån till Sinclairs. Där mötte vi upp Theo, Labbe och Helena som hade skiftat hjul på hennes bil under tiden som Molly dansade. Vi förberedde lite innan anstormningen med danssugna ungar kom. Det var bara två klasskompisar och två andra kompisar som inte kunde komma, så det var en rejäl uppslutning. Och så kul de hade! Tobias och Benjamin gav järnet och fick verkligen med sig hela gruppen!

De kan verkligen konsten att få igång ungarna!

Även Molly hängde med, även om hon allra helst hängde i famnen på pappan, Linnea eller Benjamin.

När gänget hade dansat i en timme och var riktigt ordentligt svettiga, sprang Labbe ned till restaurangen i bottenvåningen och hämtade pizzorna som jag hade bokat dagen innan. 15 pizzor och nästan allt gick åt! Det går åt en hel del energi att dansa!

När alla kände sig mätta och belåtna, var det dags för paketöppning. Så mycket fina presenter han fick! Allt var sådant som stod högt på önskelistan! Hans kompisar känner honom visst väldigt väl!

Födelsedagsbarnet var alldeles otroligt nöjd med hela kalaset! Det bästa kalas han någonsin haft!

Efter paketöppningen ville de dansa ännu mer, så Tobias och Benjamin körde igång lite dansstopp, till allas förtjusning!

Tack alla ni, kompisar och tränare, för att ni hjälpte till att ge Theo ett sådant toppenkalas! Det var en oerhört trött och alldeles otroligt lycklig kille som åkte från dansskolan den eftermiddagen!

När vi kom ut från Sinclairs så sken solen ute. En fantastisk höstdag! Vi tog svängen förbi Lasses grav och gjorde lite höstfint! Sedan var det dags att åka hem och städa. Inte riktigt vad man kände för eller orkade med just då men vad gör man...

Dagen därpå var det ju nämligen dags för släktkalaset! Tidigare år har ju Theo alltid velat ha sitt kalas på Liseberg. Han fyller ju oftast veckan innan de stänger och så var vi på Liseberg dagen innan han föddes, lite för att "köra igång" det eftersom jag gått en vecka över tiden då. Och när han var alldeles nyfödd såg vi fyrverkerierna från Mölndals BB när Liseberg stängde och vi skojade om att det var för Theos skull. Men alltså, i år ville han ha kalaset hemma och det fick han ju självklart!

Han önskade sig korv med bröd och pastasallad att äta. Uppskattat av alla i familjen, utom Molly, som bara åt sallad...

Desto mer åt hon av den härliga Franscescotårtan som Sussi gjort till Theo. Jättefin och underbart god och Theo blev så lycklig när han fick se den! Lycklig blev han också av presenterna! Han fick ju ett akvarium av oss på födelsedagen, så han önskade sig bidrag till akvariets fyllning, vilket han också fick!

Jag blev också lycklig! Jag fick träffa och mysa med min lilla, nya brorsdotter, Stina! Världens sötaste Stina om ni frågar mig!

Mitt i kalasandet säger Theo att nu måste vi åka, jag ska ju träffa tjejen jag ska dansa chacha med! Tobias, Benjamin och Mattias har sökt med ljus och lykta genom alla grupper de har för att hitta en danspartner till Theo och nu hade de hittat en i en av Mattias söndagsgrupper, så det var bara att åka dit och se om det fungerade. Vilket det verkade göra! En glad, rolig och duktig tjej som, precis som Theo, verkligen älskar att dansa! Nu återstår bara att se hur vi löser detta med träningen tillsammans för dem.

När vi kom hem igen, åt vi pastasalladen som var kvar från dagen och så hade Ludvig grillat en fläskytterfilé till detta. Riktigt gott! Efterrätten bestod av marsmallowhjärnan som Theo fick av Bella och Kristofer. Läskigt god...

Behöver jag nämna att hela familjen däckade rätt gott den kvällen?

3 kommentarer:

  1. WoW vilke TOPPENHELG!!!!

    Måste ha varit roligaste helgen på länage för kidsen spec för Theo :-)

    Kul att man hittat en partner till honom :-)

    Härligt att få ta del av alla dessa glada kort :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken helg!
    Fina bilder :-)

    Trevlig helg!
    Kram K

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...